- Strona główna
- Regulamin
Regulamin
- Strona główna
- Regulamin

Ogólne warunki handlowe
- Klient nie może zwrócić towaru (odstąpić od umowy) nieprefabrykowanego, wyprodukowanego według specyfikacji konsumenta lub służącego zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb oraz gdy zakupiony towar był użytkowany i/lub nosi znamiona użytkowania (zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego)
I. Podstawowe dane
- Sklep internetowy KREZON, działający pod adresem https://krezon.pl (zwany w dalszej części „Krezon” bądź “https://krezon.pl”), za pośrednictwem którego sprzedawane są towary znajdujące się w jego ofercie przy wykorzystaniu Internetu (zwane w dalszej części „Towarem/ami”), prowadzony jest przez KrezonV Radosław Kacperczyk z siedzibą w Warszawie , ul. Pabianicka 26A lok. 1, 04-219 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców CEiDG – NIP 948 174 22 79 (zwaną w dalszej części „Krezon”).
- Informacje na temat Towarów oraz ich ceny Krezon zamieszcza na stronie internetowej Sklepu: https://krezon.pl. Prezentowane na niej informacje na temat Towarów oraz ich cen dotyczą wyłącznie Sklepu: https://krezon.pl.
- Odpowiedzialnym za treści zamieszczone na stronie internetowej Sklepu z pomysłem jest Krezon, z którą można kontaktować się za pośrednictwem telefonu: 607 063 710, poczty elektronicznej – kontakt@krezon.pl; Kontakt telefoniczny – od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-17.00.
- Stronami umowy sprzedaży zawieranej za pośrednictwem Sklepu z pomysłem są:
4.1. Klient, zakupujący Towar, oraz
4.2. Krezon, chyba że przed złożeniem zamówienia zastrzeżono inaczej i wskazano dane innego przedsiębiorcy. Wskazanie jako strony umowy sprzedaży zawieranej za pośrednictwem Sklepu: https://krezon.pl podmiotu innego niż Krezon oznacza, że podmiot ten zobowiązany jest do stosowania zasad określonych na stronie https://krezon.pl - Umowa sprzedaży Towarów oferowanych za pośrednictwem Krezon zostaje zawarta z chwilą przyjęcia przez Krezon zamówienia Klienta.
- Miejscem realizacji dostaw Towarów, nabywanych za pośrednictwem Sklepu: https://krezon.pl, jest wyłącznie terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Złożone przez Klienta zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że Towar jest dostępny w magazynie lub możliwe jest jego wyprodukowanie. W przypadku niedostępności Towarów, stosowna o tym informacja umieszczona jest przy opisie danego Towaru, przy czym brak takiej informacji na stronie internetowej nie oznacza, że dany Towar jest dostępny. W takim przypadku Klient zostanie powiadomiony mailem o niemożności zrealizowania zamówienia.
II. Towar i jego cena
- Wszelkie informacje dotyczące istotnych właściwości Towarów, w tym ich ceny, dostępność i czas realizacji dostawy widnieją przy opisie danego Towaru na stronie https://krezon.pl
- Liczba towarów przeznaczona do sprzedaży specjalnej – promocja, przecena oraz wyprzedaż jest ograniczona i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te Towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych daną formą sprzedaży.
- W przypadku niedostępności Towarów (wyczerpania), informacja taka umieszczana jest przy opisie danego Towaru; w przypadku, gdyby informacja o niedostępności towaru pojawiła się na stronie internetowej sklepu po przyjęciu zamówienia Klienta, bądź z jakichkolwiek innych przyczyn nie można by było zrealizować takiego zamówienia, Sprzedający będzie uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 30 (trzydziestu) dni, licząc od dnia jej zawarcia. Jeżeli Klient dokonał zapłaty za Towar, Krezon zwróci Klientowi uiszczoną przez Klienta cenę za Towar wraz z kosztami dostawy Towaru doliczonych do Towaru, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od odstąpienia od umowy przez Krezon. Krezon dokona zwrotu za pomocą przelewu bankowego na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.
- Wszystkie ceny Towarów zamieszczone na stronie internetowej https://krezon.pl podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- Cena podana przy każdym Towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.
- Krezon zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów znajdujących się w ofercie Sklepu Krezon, wprowadzania nowych Towarów do oferty Sklepu, prowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronie internetowej bądź wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny Towarów w zamówieniach złożonych przed wejściem w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
III. Zawarcie umowy i realizacja
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez stronę internetową Sklepu https://krezon.pl
- W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
- Dodanie do koszyka produktu;
- Po dodaniu towaru do koszyka pojawia się on z prawej strony produktu;
- Po prawej stronie przy koszyku dostępne są dwa przyciski – zobacz koszyk i zamówienie;
- “ZOBACZ KOSZYK” to wyświetlenie zawartości koszyka z opcją dostawy oraz możliwością dokonania zmian w koszyku – po wszystkich operacjach należy użyć przycisku przejdź do kasy;
- “ZAMÓWIENIE” – przekieruje bezpośrednio do formularza zamówienia
- Po naciśnięciu przycisku przejdź do kasy lub zamówienia pojawia się formularz – należy wypełnić wymagane pola dotyczące “szczegółów płatności”, “wysyłki”;
- Na dole tego formularza wyświetla się podsumowanie zamówienia oraz wybór sposobu płatności – należy również pamiętać o zaakceptowaniu regulaminu sklepu https://krezon.pl
- Po wykonaniu tych czynności wyświetla się strona z podsumowaniem złożonego zamówienia. Znajdują się na niej informacje dotyczące: nr zamówienia, kwoty, sposobu płatności, danych do wpłaty – nr konta bankowego, szczegóły płatności, adres zamawiającego, adres wysyłki. UWAGA: Bardzo ważne jest by w tytule przelewu podać nr Twojego zamówienia (order number).
- Dokonując płatności należy koniecznie wpisać w tytule przelewu/płatności numer zamówienia, który Klient otrzymuje w mailu potwierdzającym założenie zamówienia. W przypadku braku numeru zamówienia w tytule transakcji zamówienie nie będzie mogło być zrealizowane, a zwrot należności na podany przez Klienta w zamówieniu rachunek bankowy nastąpi w ciągu 7 dni roboczych od chwili zaksięgowania wpływu na konto Krezon.
- Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą złożenia zamówienia.
- Realizacja zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego, czyli Krezon.
- Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego – Krezon, o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia.
- Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu (opis zawarty przy każdym Towarze), a dla zamówień złożonych z wielu produktów w najdłuższym terminie z określonych na kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą zaksięgowania zapłaty za zamówienie.
- Dostawa Towaru jest realizowana za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu. Krezon nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Towaru lub opóźnienie w dostawie spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem podanym przez Klienta.
- Możliwy jest również odbiór osobisty w Warszawie (ul. Pabianicka 26A, lokal 1) – siedziba Krezon.
IV. Koszty przesyłki
- Koszty przesyłki Towaru zakupionego w Sklepie krezon zależą od wartości zamówionego Towaru i są uiszczane w formie zryczałtowanej w wysokości 18,90 zł (osiemnaście złotych 90/100). Ponoszone przez Klienta koszty przesyłki Towaru, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, pokrywają jedynie część faktycznych kosztów jego opakowania i dostawy; pozostałą część kosztów przejmuje na siebie Krezon.
- Klient nie ponosi kosztów przesyłki Towaru, którego wartość zakupu przekracza 500zł brutto.
- W przypadkach wyjątkowych, w których istnieje konieczność obciążenia Klienta kosztami przesyłki Towaru odmiennie niż zastrzeżono w pkt IV.1 oraz pkt IV.2, koszty takie będą odpowiednio przedstawiane Klientowi, nie później jednak niż przed złożeniem przez niego zamówienia.
- W przypadkach, gdy z przyczyn technicznych lub logistycznych dostawa Towaru odbywa się w kilku etapach, Klient ponosi opłatę z tytułu kosztów przesyłki Towaru wyłącznie jednokrotnie.
- Zastrzeżenie własności towaru
Do chwili uiszczenia przez Klienta pełnej należności za zamówiony Towar pozostaje on własnością Krezon.
V. Zasady płatności za towar
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówiony Towar:
- płatność przelewem na rachunek bankowy;
- płatność poprzez serwis przelewy24;
- Krezon zastrzega sobie prawo zmiany w konkretnym przypadku określonej formy płatności ze względu na techniczne problemy z realizacją określonej formy płatności.
- Krezon wyklucza możliwość regulowania płatności za zamówiony Towar poprzez przekaz gotówki bądź wystawienie czeku. Krezon oświadcza, że nie ponosi odpowiedzialności w przypadku utraty przez Klienta środków pieniężnych przekazanych w sposób określony w zdaniu poprzedzającym.
VI. Prawo do odstąpienia od umowy
- Klientowi przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
- Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego, na formularzu dostępnym pod linkiem formularz-zwrotu lub w innej pisemnej formie zgodnej z Prawem konsumenckim.
- Sprzedający wyłącza możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy w innej niż pisemna formie.
- Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Klientowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
- Klient ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed upływem tego terminu.
- Klient odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Klientowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa konsumenckiego.
- Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty za pomocą przelewu bankowego na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klientowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
- w przypadku, gdy zakupiony towar był użytkowany i/lub nosi znamiona użytkowania,
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
VII. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi (reklamacje)
- Krezon jest zobowiązana sprzedać i dostarczyć Klientowi Towar bez wad fizycznych i prawnych.
- Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku gdy Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
- Wada fizyczna polega na niezgodności Towaru z umową sprzedaży. W szczególności Towar jest niezgodny z umową sprzedaży jeżeli:
– Towar nie ma właściwości, które Towar tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w umowie sprzedaży oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
– Towar nie ma właściwości, o których istnieniu KrezonV Sp.k. zapewniało;
– Towar został Klientowi wydany w stanie niezupełnym.
– Towar sprzedany ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego zamontowania Towaru, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Krezon lub osobę trzecią, za którą Krezon bierze odpowiedzialność.
– Krezon ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili wydania Towaru Klientowi lub wynikły z przyczyny tkwiącej w Towarze sprzedanym w tej samej chwili. - Towar sprzedany ma wadę prawną, jeżeli stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
- Klienci powinni kierować ewentualne reklamacje drogą pisemną:
KrezonV Radosław Kacperczyk
Ul. Pabianicka 26A, lokal 1
04-219 Warszawa
email: kontakt@krezon.pl - Jeżeli Towar sprzedany ma wadę, Klient ma prawo:
– żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo żądać usunięcia wady;
albo
– złożyć oświadczenie o proporcjonalnym obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, przy czym w takim przypadku Krezon może niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymienić Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunąć; jednakże jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Krezon albo Krezon nie uczyniła zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolną od wad lub usunięcia wady, powyższe ograniczenie nie stosuje się i Klient może złożyć stosowne oświadczenie o proporcjonalnym obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy; - Klient nie może odstąpić od umowy sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna.
- Klient zamiast zaproponowanego przez Krezon usunięcia wady może żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Krezon.
- Krezon może odmówić wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem wymagałoby nadmiernych kosztów.
- Reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania przez Krezon reklamacji, o czym Klient zostanie powiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mailowy podany przez Klienta albo przesyłką pocztową na adres wskazany przez Klienta.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, zobowiązany jest dostarczyć wadliwy Towar do Krezon na podany poniżej adres na własny koszt. Koszty związane z odesłaniem przez Klienta reklamowanego Towaru Krezon zwraca natychmiast po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji. Dokonując reklamacji lub zwrotu reklamowanego Towaru Klient wypełnia załączony do Towaru dokument reklamacji, podając w jego treści przyczynę reklamacji Towaru.
Towar powinien być zwrócony na adres Krezon, ul. Pabianicka 26A, lokal 1, 04-219 Warszawa. - Klient ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu 2 (dwóch) lat od dnia wydania Towaru Klientowi.
- O ile to możliwe, w przypadku gdy Towar składa się z kilku pojedynczych elementów, przed odesłaniem należy przywrócić go do stanu, w jakim został dostarczony, oraz włożyć – do oryginalnego opakowania, a także dołączyć całą dokumentację, w szczególności – gwarancyjną i serwisową.
VIII. Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
- Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Klientów sklepu jest Sprzedający – Krezon.
- Sprzedający zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku. Kupujący podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe Sprzedającemu wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Sprzedającego w celu realizacji złożonego zamówienia. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.
- Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności.
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych na stronie internetowej Sklepu https://krezon.pl znajdują zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawa o prawach konsumenta oraz przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Towary prezentowane na stronie internetowej https://krezon.pl nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
- Krezon zastrzega sobie prawo do zmiany zasad sprzedaży, dokonywanej za pośrednictwem strony internetowej Sklepu https://krezon.pl; wszelkie zmiany obowiązują od dnia ich opublikowania na https://krezon.pl. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do zasad sprzedaży, dokonywanej za pośrednictwem strony internetowej Sklepu Krezon, są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
- Krezon ma prawo do zmian regulaminu, o czym zarejestrowani Kupujący będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane w regulaminie mają na celu dostosowanie go do obowiązującego stanu prawnego.
- Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce regulamin (https://krezon.pl/regulamin). W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej, Kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, kiedy Kupujący uzna go za mniej korzystny niż aktualny i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.
- Wszelkie spory pomiędzy Klientem a Krezon będą rozstrzygane przez sądy powszechne w Polsce, przy czym Klientowi przysługuje także możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń, w szczególności Klient może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego. W tym celu Klient powinien dostarczyć do instytucji przez siebie wybranej, przed którą będzie toczyło się postępowanie, odpowiedni formularz – wniosek o mediację lub wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym (w niektórych instytucjach formularz ten ma różne nazwy, np. wniosek-zapis na sąd polubowny).